Допомога першокласникам




 

Загальні поради батькам першокласників

1.     Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.


2.     Не згадуйте вчорашні прорахунки, особливо мізерні, не вживайте  образливих слів.


3.     Не підганяйте її, розрахувати час — це ваш обов'язок, якщо ж ви  цю проблему не вирішили,  провини дитини у цьому немає.


4.     Не відправляйте дитину до школи без сніданку: там вона багато працює, витрачає сили, потребує поповнення енергії. Коли щось не ви­ходить, порадьтеся з учителем, психологом.


5.     Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів без подібних застережень: «Дивись, поводься гарно!»,

«Щоб не було поганих оцінок!» тощо. У дитини попереду важка праця.


6.     Зустрічайте дитину спокійно, не ставте їй тисячу запитань, дайте їй розслабитись (згадайте, як вам тяжко після важкого робочого дня).


7.     Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмов­ ляйте їй у цьому, вислухайте, на це ви не витратите багато часу.


8.     Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на пояс­ ненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.


9.     Зауваження вчителя вислуховуйте без дитини.


10.   Вислухавши, не поспішайте сваритися. Говоріть з дитиною спокійно.


11.   При спілкуванні з дитиною не вживайте вислову: «Якщо ти будеш добре вчитись, то...». Часом умови ставляться важкі  і тоді ви опиняє­ теся у незручному становищі.


12.   Протягом дня знайдіть (намагайтесь знайти) півгодини для спіл­ кування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

 

13.   У сім'ї повинна бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з ди­ тиною. Всі суперечки щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.


14.  Завжди будьте уважними до стану здоров'я дитини, коли щось турбує її: головний біль, поганий настрій. Найчастіше це об'єктивні показники втоми, перевантаження.


15.   Пам'ятайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або піс­ ню, лагідні слова. Не лінуйтесь подарувати це для них. Це їх заспокоїть, зніме денне напруження, допоможе спокійно заснути і відпочити.


16.   Не нагадуйте перед сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий трудовий день — і дитина повинна бути готова до нього. А до­ помогти в цьому їй повинні батьки своїм доброзичливим ставленням. Чекати ж якогось дива, радісних поривів душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочувати її.



10 фраз для покращення взаємодії з дітьми

Зробити потрібне цікавим – найправильніших спосіб швидко і «без нервів» спілкуватися з дітьми.

1. Замінюємо «Давай швидше, скільки можна вовтузитись/копатися!» на «На старт! Увага! Руш!»

2. Замінюємо «Зараз же йди у ванну кімнату! Рахую до трьох!» на «Старт відплиття корабля через 10, 9, 8…»

3. Замінюємо «Поки не з'їси суп, печива не дам» на «Як тільки суп зникне з миски, на столі за допомогою чарівної палички з'явиться десерт!»

4. Замінюємо «Швидко спати!» на «А що ти хочеш побачити уві сні?»

5. Замінюємо «Не заважай мені розмовляти по телефону» на «Коли я закінчу свої справи, тебе чекає сюрприз!»

6. Замінюємо «Припини вередувати зараз же!» на «Ой, прибіг до нас примхливий забіяка (або капризулька - можна придумати будь-якого персонажа), давай швидше його виганяти, а то він нам настрій зіпсує!»

7. Замінюємо «Чому ти мене не чуєш? Скільки разів повторювати?» на «Кактус, кактус, я - фікус, перевірка зв'язку, скажіть, як чуєте мене! Передаю важливу інформацію»

8. Замінюємо «Не можна ходити третій день в одній і тій же брудній куртці, одягни іншу!» на «Твоя улюблена куртка пішла митися, передавала тобі привіт і надіслала свою сестру»

9. Замінюємо «Боже, який безлад! Ти жахливий бруднуля! » на «Ах, якби ти міг стати чарівником і начаклувати порядок в кімнаті!»

10. Замінюємо «Зараз я тобі ременя дам!» на «Коли діти себе погано ведуть, мама перетворюється в Бабу-Ягу!»

Пам'ятка батькам першокласників

1. Підтримайте в дитині його прагнення стати школярем. Ваша щира зацікавленість в його шкільних справах і турботах, серйозне відношення до його перших досягнень і можливих труднощів допоможуть першокласникові підтвердити значущість його нового положення і діяльності.

2. Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими він зустрівся в школі. Поясніть їх необхідність і доцільність.

3. Ваш малюк прийшов у школу, щоб вчитися. Коли людина вчиться, у нього може щось не відразу виходити, це природно. Дитина має право на помилку.

4. Складіть разом з першокласником розпорядок дня, стежте за його дотриманням.

5. Не пропускайте труднощів, які можуть виникнути у дитини на початковому етапі навчання в школі. Якщо у першокласника, наприклад, є логопедичні проблеми, постарайтеся впоратися з ними на першому році навчання.

6. Підтримайте першокласника в його бажанні добитися успіху. У кожній роботі обов'язково знайдіть, за що можна було б його похвалити. Пам'ятайте, що похвала та емоційна підтримка ("Молодець!", "Ти так добре впорався!") здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення.

7. Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, його навчанні, не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або психолога.

8. Зі вступом до школи в житті вашого малюка з'явилася людина авторитетніша, ніж ви. Це вчитель. Поважайте думку першокласника про свого педагога.

9. Навчання – це нелегка і відповідальна праця. Вступ до школи істотно міняє життя дитини, але не повинно позбавляти її різноманіття, радості, гри. У першокласника повинно залишатися досить часу для ігрових занять.

Рекомендації батькам щодо розвитку читацького інтересу у дитини

1. Терпляче допомагайте дитині, якщо у неї недостатня швидкість читання.

2. Навчаючи дітей читанню, спирайтеся на їхні інтереси. Дитина, яку навчили читати примусово, неохоче користується цим своїм умінням.

3. Більше грайте з дітьми, влаштовуйте з ними літературні вікторини.

4. Розповідайте дітям казки. Навіть «зовсім великі» діти (ми часто говоримо семи-восьмирічній дитині: «Ти вже великий») дуже люблять послухати казку перед сном. Це заспокоює їх, допомагає зняти напруження.

5. Частіше влаштовуйте сімейні читання. Дітям, що виросли, читати вголос ще цікавіше, ніж маленьким.

6. Читайте самі, нехай дитина бачить, що вільний час мама і тато проводять не лише біля телевізора, за гаджетами.

7. Є речі, які дітям краще не чути і не знати: наприклад, суперечки батьків на побутові теми. Та суперечки батька і матері з приводу прочитаної книги діти повинні чути обов'язково.

8. Візьміть до уваги, що вік від 7 до 16 років – це проміжок шляху, коли людина або набуває потреби в читанні і реалізує її протягом всього життя, або упускає цю можливість.

9. Не завжди поспішайте відразу відповідати на дитячі питання, краще порадьте дитині пошукати відповіді самостійно.

10. Збирайте дома різні словники: тлумачний, орфографічний, енциклопедичний, іноземних слів; виховуйте в дитині звичку звертатися до словників і працювати із ними.

11. Старайтеся купувати і дарувати дітям хороші книги, обов'язково із надписом, теплими побажаннями. Звертайте увагу на те, що син або дочка читає.

12. Разом із дитиною створіть для неї таку бібліотеку, щоб у ній були різні книги, а не лише, наприклад, фантастика і пригоди.

13. Разом купуйте, читайте, ремонтуйте книги, обговорюйте прочитане. В цьому випадку набагато легше впливати на читацькі смаки дитини.

14. Обов'язково запишіть дитину в бібліотеку. Час від часу ходіть туди разом з нею.



Немає коментарів:

Дописати коментар